söndag 9 oktober 2011

Jakten på en bibel

När jag skrev mitt förra inlägg hade jag inte tittat i kalendern...

När jag borstade håret på lillan frågar hon: "När var det vi skulle hämta bibeln i kyrkan?"
Jag tittade snabbt på klockan och konstaterade: "För 45 minuter sedan"

Ingenting är omöjligt så jag bokstavligen kastade in barnen i bilen, höll på att krocka på vår gata och körde MYCKET fortare än tillåtet till kyrkan.
När vi kom fram delade de ut biblar för fulla muggar eftersom gudstjänsten i princip var över, men en snäll tant fixade fram en lapp där vi kunde skriva upp barnens namn på så att de också blev uppropade.

När barnen äntligen fått sina biblar visade det sig att de bjöd på korv och fika, inte helt fel efter den stressen.

Jag vill inte påstå att jag köper hela paketet som kyrkan lär ut, men jag anser att det är viktig kunskap att lära mina barn då det både faller inom religionskunskap och allmänbildning. Att kräva vad de ska tro på däremot är ingenting för mig, men det är viktigt att ge dem alternativ att tro på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar