söndag 30 oktober 2011

Trevligheter

Igår kväll hade jag och några trevliga kompisar bokat bord på en restaurang i stan. Middagen blev mycket trevlig och vid 11-snåret drog vi vidare till en pub i stan.
Flera vänner till mina vänner anslöt sig till vårt sällskap och det blev en mycket trevlig kväll. Kl 2 tog jag en taxi hem till sonen som varit ensam hemma under kvällen. Egentligen tycker jag inte om att lämna honom ensam så sent, men vi hade telefonkontakt flera gånger under kvällen så jag visste att det gick bra här hemma.
Han är ändå 14 år, det kanske är jag som är lite hönsmamma här?!

I morse vaknade jag som vanligt runt kl 7, men att vakna och inse att jag inte behövde gå upp var underbart så jag vände mig om och somnade om.
Sedan lyxade jag med att titta på tv i datorn i sängen tills jag piggnat till, en mycket bra start på dagen och avslut på veckan.
Nu är de små hemma igen och dottern verkar ha fått omtag på förkylningen hon hade i veckan så vi fick strunta i simningen. Istället ska vi laga Halloween-mat och bada bubbelbad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar