söndag 31 juli 2011

Vad kan vara bättre än stranden?

Ja om du frågar mina döttrar så är det tydligen skolgården.
I morse sken solen igen och värmen var olidlig. Av bara farten erbjöd jag en dag på stranden och båda tjejerna tjöt: "neeeej". Förvånad frågade jag vad de ville göra men de hade inga bra idéer just då. Jag föreslog att prova den nya pizzerian i området och det uppskattades. Eftersom pizzerian ligger nära dotterns nya skola föreslog hon att vi skulle gå dit och leka sen efter maten.
Söndagar är de värsta dagarna på veckan tycker min mormor, hon hävdar att det aldrig händer något roligt då. Därför ringde vi så klart henne och erbjöd att hon fick följa med. Hon blev jätteglad och skuttade i skorna på en gång.





Jag har alltid spenderat mycket tid med min mormor, tex så bjuder jag hem henne varje jul, nyår, påsk, midsommar osv. Nu känner jag mer och mer att det är viktigt att ta vara på dem som är med oss, en dag finns de inte kvar. Så länge vi har varandra måste vi se till att också bry oss om varandra. Det är inte alltid man måste erbjuda så mycket, idag räddade ju jag mormors tråk-söndag med pizza och lek på en skolgård.

Jag och tjejerna sa i morse att vi skulle åka på ett kvällsdopp, men nu har vi ändrat det till att göra smarriga lyx-drinkar och hoppa i bubbelbadet istället. Jag har sänkt värmen i badet så att det ska vara skönt att bada även i den här hettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar