måndag 11 juli 2011

Dagarna går

Kort sagt så har vi haft fullt upp idag. Bad i poolen här i stan, 28 grader i vattnet passar mig. Sedan grill och mat på uteplatsen. På morgonen var jag med dottern på 5½-års kontroll med vaccination, veckohandling hanns också med.
Nu sitter jag och sliter med pappren som ska in till Försäkringskassan angående Vårdbidrag. jag ska skicka in dem i veckan och får hjälp av en kurator på sjukhuset på onsdag att gå igenom dem. Jag har skrivit 6 sidor och vardagen med lillan, ändå vet jag inte om det är tillräckligt

Imorgon kl 8 ska jag med sonen till sjukhuset för hans tredje EEG. Lö 6 ska jag väcka honom så det blir en tidig kväll för mig.

2 kommentarer:

  1. Hej, läser ofta din fina blogg fast utan att kommentera. Jag har vårdbidrag för min dotter(av en helt annan anledning) och det är inte roligt att söka, just för att man måste fokusera så på allt som avviker. En sak min kurator sa var:"tid är pengar". Och rent krasst är det nog så. Det var något jag skulle tänka på vid min ansökan, så det är nog bra att beskriva mycket om er vardag. Vad skiljer sig från en "normal" vardag? Allt för att ge handläggaren på FK en bra bild. FK beviljar ju inte av godhet tyvärr, de har sina mallar, iallafall i vårt fall. Skönt att du får hjälp av en kurator. Vet en bra där på barn, G, som är väldigt gullig och hur bra som helst. kram Linda

    SvaraRadera
  2. Stort tack för fina ord och bra tips! :-) Det värmer!

    SvaraRadera