måndag 25 juli 2011

Att hedra

Jag tillhör en av dem som fördrar att vara öppen inför mina barn, även i jobbiga stunder. Jag tror att barn har lättare att hantera sanningen än ledsna vuxna som inte berättar vad som har hänt.
Angående det som har hänt i Oslo har jag berättat för mina barn, men mer på deras nivå. Jag har berättat att många är i himlen för att en elak person tog deras liv. Vi jämförde med elaka Gerta i julkalendern om Supersnällasilversara. De har många frågor och jag svarar så ärligt jag kan.

Ikväll tittade vi på minneshögtiden från Rådhusplassen och tjejerna var mycket rörda av alla människor som i sorg hade samlats. Sedan kom de på att vi också ville göra något så lillan ville tända ljus och dottern ville hämta in rosor och sätta i vas för att hedra offren.



Så fint att de kände sig så delaktiga i ceremonin på tv och att de insåg att även våra handlingar spelar roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar