söndag 31 juli 2011

Ett fint minne

Igår berättade en gammal kompis till mig ett fint minne. Hon sa att hon mindes att jag var mer omtänksam om brydde mig mer om mina kompisar på gymnasiet än andra i samma ålder. Jag förstod inte vad hon menade men hon gav ett fint exempel (som jag dessvärre inte mindes).
Min kompis hade ätstörningar på gymnasiet och att gå på någons kalas brukade vara extra jobbigt. När hon kom på mitt kalas hade tydligen min mamma visat henne till Naturgodiset eftersom jag tydligen bett min mamma om att köpa det till henne. Jag minns inte att jag gjort detta, och heller inte att min mamma pratat om det efteråt.
Skönt ändå att min kompis minns det som jag att jag observerade problemet med samtidigt stöttade henne i det.

Vi är nära vänner än idag och jag hoppas att mina vänner jag har idag minns mig så imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar