torsdag 17 februari 2011

Semester

Ja nu är vi alltså framme på Teneriffa. Hotellet är jättebra på alla sätt, utom att man inte kan få internet på rummet, det är därför som jag inte uppdaterat bloggen förrän nu.
Tjejerna är överlyckliga över att man får ta hur mycket slush som helst att dricka, och blanda smakerna som man vill. Självklart blir det regnbågsslush varje gång.
Sonen gillar att man kan äta hamburgare, pommes, toast och annan skräpmat när man vill. Som tur är väljer han att äta spansk mat nu när vi är här och har helt förlorat sig i paella och kanarisk potatis med grön och röd sås.
Jag och maken är rätt nöjda med obegränsat med läsk, öl, sangria (på tapp) och annat gott. Buffé till frukost, lunch och middag är farligt, särskilt när efterrätts bordEN står i långa rader.

Idag åkte vi på marknad till en grannby och där shoppade vi loss ordentligt. I alla fall jag och tjejerna som hittade klänningar och smycken som vi bara inte kunde åka hem utan.

Det är trevligt att ha den andra familjen med oss, barnen leker så himla bra ihop och det underlättar ju även för oss vuxna.

Planerna just nu är att åka till djurparken på lördag och slappa vid poolen imorgon, annars tar vi dagarna som de kommer tror vi.

Lite överraskande är att det mycket varmare här än vi trodde. När vi var på Lanzarote i januari kunde det vara kallt vissa dagar, här behöver vi knappt långärmat på kvällen. Helt ok om du frågar mig.
Nej, nu får jag sluta skriva här, internet är så dyrt att det hade blivit billigare att göra det här inlägget från mobilen…

Till min stora glädje serverar de champagne till frukost varje morgon. Mindre glad var jag över att upptäcka att maken tog kort på mig när jag dricker champagne till frukost samtidigt som Bamse går bakom mig. Det ser värre ut än det var, tro mig!











Vem skulle inte vara glad här?!



Hotellets lekplats:



Härliga barn:



Minidisco:



Regnbågs-slush som mycket man orkar. Tjejerna har snittat på 8 var per dag.



Flamenco-tjejer, mycket stolta:

1 kommentar:

  1. Det ser helt underbart ut! Jag är superavundsjuk ;-)! Hoppas att ni har det jättebra!

    SvaraRadera