fredag 2 juli 2010

Stranddag

Idag har vi tillbringat dagen på stranden till tjejernas stora förtjusning. Vår härliga stranddag började med att en svan med två ungar kom upp på stranden och började bita barn, detta trots att barnen inte ens gått nära svanen eller närmat sig den. Genast förbjöd jag mina barn att gå i närheten av den arga fågeln och jagade ut dem i vattnet istället. Ett par minuter senare kommer en orm och simmar tvärs över hela stranden och den simmade nästan på en liten tjej som badade. Upp med ungarna innan vi hade kollat vattnet efter fler ormar, men det var faktiskt lugnt efter det.
Tjejernas dagis kom ner till stranden eftersom de hade så lite barn. Flera av de semesterlediga föräldrarna från dagis slöt också upp med sina barn så det var väldigt trevligt för både barn och vuxna på stranden.
När vi cyklade hemåt tyckte jag att det brände lite på ryggen, och efter att ha tittat mig i spegeln anser jag att det är ett under att inte ryggen är täckt av blåsor.
Man smörjer barnen så mycket att man glömmer bort sig själv.

Lillan har dragits med huvudvärk flera gånger idag, hoppasa att det var tillfälligt och att hon mår bättre imorgon. Hellre huvudvärk än migrän dock och den här gången var hon varken illamående eller ljud/ljuskänslig.

1 kommentar: