torsdag 22 april 2010

Shopping

Idag åkte jag iväg för att shoppa loss lite. Efter att ha kikat snabbt på räkningarna insåg jag att det fanns utrymme för det och då är det bäst att passa på.
När jag väl hittade något att köpa var allt på dunderrea så jag stod och gapade i kassa efter kassa.
På första stället köpte jag en jättefin tunika och två par byxor till tjejerna. Summa: 128.50 kr
På andra stället hittade jag en klänning till festen på lördag, en liten kofta att ha till, ett linne att ha under samt strumpbyxor. I den affären hade jag ett presentkort kan jag kanske tillägga. Summa: 140 kr (efter att de dragit mina presentkort)



I den tredje affären hittade jag två par byxor till tjejerna, 3 par vantar och en prinsessklänning till lillan (utklädningsklänning alltså). Summa: 129 kr.

Den totala summan blev alltså 397,50 kr och för det fick jag:
  • En klänning
  • En kofta
  • Ett linne
  • 3 par strumpbyxor
  • 4 par byxor till tjejerna
  • En prinsessklänning
Jag var så nöjd med mina inköp att jag lovade lillan att åka och köpa en grön PoP-jacka för 400 kr imorgon! I den vevan lyckads dottern tjata till sig att få välja en klänning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar