onsdag 28 april 2010

Käftis

Ett tag nu har jag varit övertygad om att jag behöver en bettskena på natten. Jag har ont i käkar, tinningar och alltid en morgonhuvudvärk.
Idag hade jag tagit mig tid att gå till tandläkaren i detta ärende och bad om en tid för att göra avtryck för en bettskena.
När jag väl kommer dit får jag istället ett träningsprogram i handen som tandläkaren kräver att jag provar i 2 veckor innan hon låter mig få prova ut en bettskena!
Herregud, sedan när blev det upp till tandläkare att bestämma vad patienterna vill lägga sina pengar på??

Väl hemma igen kände jag att jag ville kolla upp det här med käk-övningar och det verkar vara ganska utbrett åtminstone i USA. Det här klippet visar en kille som kommit på ett eget sätt att träna käken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar