måndag 5 april 2010

Feber in da house!

Det borde jag ha kunnat räkna ut... Lillan vaknade redan vid midnatt och vägrade somna om i egen säng. Efter att ha stuvat om oss vuxna lite så fick jag ta in lillan till mig i sovrummet. Hon var alldeles glödhet och trots att jag inte tog tempen kan jag avgöra att tempen var hög eftersom det tog lång tid innan den gick ner trots medicin.
Nu på morgonen sov hon till kl 9 och då var tempen 38,6 så det förklarar ju lite varför hon inte mådde bra igår. Det hostas en hel del också och näsan är alldeles täppt.

Nu ska jag åka och plugga på mammas jobb, sista dagen där, yey!

2 kommentarer:

  1. Nog för att ungar kan vara förkylda ofta och snuviga och så - men all denna huvudvärk, höga feber och alla magåkommorna...? Nova har inte varit hemma och sjuk på över ett år - vilket iofs är ovanligt åt andra hållet - men er sjukdomskvot är ju extrem!! Det är inget i nya huset de skulle kunna reagera på? Nåt skumt tapetlim, dold fukt i badrummen, katten, växter i trädgården eller nåt annat?

    SvaraRadera
  2. Vi har redan haft en kille här för att kolla om det kan vara något med huset och det kan det tydligen inte.
    Om det vore en allergi så skulle de ju samtidigt vara sjuka hela tiden utan avbrott, nu är det ju en i taget hela tiden. :-o

    SvaraRadera