måndag 19 maj 2008

Otålig

Sambon har på något konstigt sätt lyckats ändra min bakrundsbild på datorn till ett älvlandskap. Han spelade dataspel med dottern och plötsligt bara ändrades det. Nöjd konstaterade han då att det var bra att han satt vid min dator och inte sin. Själv tycker jag att det skulle vara toppen om han satt på oljeriggen och jobbade med en dator som det dansade älvor på.

Idag blev jag biten av vår lillsnorpa i armen. Det gjorde fruktansvärt ont och armen ömmar än. När jag skrek av smärta tittade hon anklagande på mig och skrek ännu högre för att markera att det var henne det var synd om som blev rädd, inte mig.
Vissa jobb ger riskersättning, hur kommer det sig att man inte kan få det i kombination med föräldrapenningen? Jag utsätter mig för otroliga risker varje dag:
* Saliv och snor i hela ansiktet, jag borde vara mer sjuk än frisk.
* Vassa tänder som vässas för att bli ännu vassare mor min bröstvårta, arm eller nacke.
* Tunga lyft av sprattlande bebis/2-åring.
* Okoncentrerad bilkörning med gapande ungar som kastar saker bak i bilen.
* Livsfarliga åkturer i karuseller/rutchkanor.

Nu är jag så otålig inför vår resa och bröllopet att jag knappt kan bärga mig. Igår köpte jag en gästbok på nätet från USA där gästerna får svara på lite frågor och skicka tips och hälsningar till brudparet.
Det känns bra att kunna påverka vissa saker inför mitt bröllop, det mesta är det ju andra som tar hand om av naturliga orsaker...
I helgen beställde jag min släta ring och den är nu på väg till svärföräldrarna. Hoppas att ringarna är lika fina i verkligehten som på bild.

1 kommentar:

  1. Var glad för att du fått älvor på skärmen! Själv fick jag några galna tomtar som jazzade i julas. De såg misstänkt lika ut en del i er familj! Skrattade så jag nästan kvävdes!

    Momo

    SvaraRadera