tisdag 27 maj 2008

Kinaskor, jorgubbar och feber

I natt var jag uppe flera gånger med lillsnusan som hade feber. Hon är inte förkyld eller så men det kanske är nya tänder på G?!
Vid 10-tiden var vi till läkare med sonen och det var ett mindre kaos kan jag lova. I väntrummet spred de små ut leksaker över hela golvet och en dam med rullator höll på att ramla över dem. Väl inne hos läkaren slogs de och skrek i högan sky. Jag försökte helt enkelt överrösta dem genom att skrika till läkaren men hon verkade klar distraherad av cirkusen. Plötsligt ser hon förfärad ut och säger att den stora flickan sparkat till den lilla av misstag i huvudet, för mig var det ingenting eftersom jag vet hur de brukar mangla varandra. Jag sa inget utan plockade bara upp den lilla för att hon skulle sluta vråla, och visst gjorde hon det så det var inga utslagna tänder den här gången heller.

Väl hemma gjorde jag lite ärenden här utanför och fick bänkskivorna mätta som ska bytas. Mina bröllopsskor har också kommit från Kina så jag spatserade omkring i dem här hemma när jag lagade lunch.
Lunchen till lillbus bestod i chiliköttbullar och jordgubbar, den stora flickan åt en smörgås, jordgubbar och köttbullar.

I eftermiddag ska jag och tjejerna ut och ha picknick i solen. Om den lilla orkar så klart. Sonen kom hem från skolan och säger att han känner sig febrig. Nu är sjukdomarna framme igen...

1 kommentar:

  1. Att gå i snygga skog hemmavid, när man utför vardagliga sysslor är en underskattad lyx! Mer sånt! Känner mig som en "Desperate Housewife" nu för tiden haha.. För att spä på den känslan ska jag på spa med ett tjejgäng på fredag och lyxa mig med champagne och jordgubbar! Som sagt, inför mer "ego-tid" i vardagen! =D

    SvaraRadera