onsdag 28 maj 2008

Ömmande tandkött och IKEA-korvar

I natt sov inte lillasyster en enda timme i sträck utan grät och skrek hela tiden. Jäkla tänder alltså vad de kan ställa till det. Det spelade ingen roll att jag duttade i henne Alvedon regelbundet samt att jag smorde tandköttet med mirakelmedlet från Norge.
Inte ville hon amma heller. Hon har aldrig nekat bröstet, men i natt låg hon och chockat tittade på det, petade och nöp lite i det, sedan började hon dra i min näsa och säga "muuuuu" istället. Jag försökte ju söva henne med en bröstmjölksslurk, men fann mig i att ligga och dra i varandras näsor ett tag.
Morgonen löpte på rätt smärtfritt, om man bortser från att storasyster blev biten i stortån. Man kan ju undra hur hennes tå hamnade i munnen på lillasyster...
Annars lekte tjejerna snällt med varandra och jag försökte röja här hemma så mycket det gick medans ingen skrek och ville bli buren.

Efter morgonpasset här hemma stack vi till IKEA för lite shopping. Tjejerna älskar att shoppa, oavsett om det är mat, kläder eller möbler. Den genen ärvde de rakt från mig, sambon har ingen som helst del i det.
Efter shoppingen var det dags för "hotdogs" som stora tjejen säger. Alla vi tre tjejer mumsade glatt i oss våra korvar (till och med lilla gnölmaja) och jag var mer nöjd över att slippa fixa lunch än korven jag svalde.

Nu är det sol och värme här så på eftermiddagen blåser vi upp poolen och tillbringar några timmar åt att bada och leka, innan dess ska jag sätta ihop det vi handlade på IKEA.
Hoppas att tjejerna sover hela middagsluren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar