fredag 30 maj 2008

Momodag och dopp i vattnet

Nu är jag tillbaka efter sömnlösa nätter och tidiga morgnar.

I natt sov minstingen ända till 4.20, men då ylade hon på bra i imponerande 1 timme och 45 minuter innan hon somnade om. Därefter sov alla till kl 8 vilket innebar att sonen kom för sent till skolan. Aldrig kan det vara bra tydligen...

Mamma var med oss hela dagen idag och ungarna älskar det. Alla tre har de sina speciella sätt att visa hur mycket de tycker om att Momo är här. Lillan skriker högt av glädje och kastar sig i famnen på henne för gos, storasyster säger saker som "Momo ska hjälpa mig" eller visar Momo saker som är viktiga för henne. Pojken går och småmyser och berättar för Momo om alla nya Youtube-klipp han har sett och ber henne komma till datorn och imponerat följa "Jackass-wannabies" göra dumdristiga skateboardstunts.
Mammor är alltid mammor och min mamma försöker ge mig tips och råd eller göra saker enklare för mig. Dock har jag rätt bra rutin på mina saker, vilket jag också påminner henne om.

På eftermiddagen stack vi till stranden. Ja, ni läste rätt, vi åkte för att bada utomhus. Jag tog inte med badkläder till lillan eftersom det fortfarande måste vara rätt kallt i vattnet vilket, som bekant, inte bebisar tycker om. Ungen kastar sig i vattnet med höga glädjetjut så det var bara att fort som attan få av henne kläder och blöja. Nöjt plöjde hon runt i vattnet och beundrade storebror som var mer under vattent än över. Storasyster är en badkruka men till sist kom även hon i med lite hjälp av brorsan.

I morgon är det gitarrkonsert där sonen spelar, kanske en tur till stranden, inköp av syrsor och 30-års kalas som gäller. Äldsta dottern ska sova hos Momo så jag bäddar ner lillsnorpa i vagnen och tar sonen med mig på middagen, det ligger bara 2 hus bort så det känns smidigt och bra. Jag har till och med, dagen till ära, köpt ett par cider som jag tänkte försöka få i mig. Om jag stannar ett par timmar kanske en går i. Man vill ju smälta in på festen.

Dagens överraskning var när lillasyster låtsades sova i vardagsrummet och när storasyster oroligt skulle titta till henne kastade hon sig över henne med ett vrål. Båda for rakt in i elementet och skrek av skratt.
Ungar slutar aldrig att förvåna en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar