söndag 25 maj 2008

Äcklig cider och läskiga lejon

Igår kväll gjorde jag ett nytt försök till att vara som alla andra och ta ett glas med något som innehåller alkohol till helgen. Den här gången satsade jag på en cider med smultronsmak, men när 1/3 av flaskan var kvar var det tvärstop. Dels var den slisklig men jag blev också trött och sugen på salt, vilket i sin tur gjorde att jag åt chips. Jag ska ju hålla nere vikten nu inför bröllopet så det går inte för sig.

Trots att det bara är lunch här så har jag:

* Tvättat
* Skurat kök och badrum
* Dammsugit i hallen
* Städat och rensat i barnens leksaker
* Varit ute och lekt i sandlådan
* Åkt till Blomsterlandet för att inte hitta något som jag ville ha alls förutom jordgubbsplantor
* Lagat lunch till mig och tjejerna
* Läst saga och lagt lillan

Om ett par timmar kommer sonen hem från skolresan och då sticker vi till mamma på morsdags-middag. Jag köpte något litet till henne, något som jag själv gärna skulle vilja ha.

Kvällarna fördriver jag med att spana på roliga saker på E-bay. Just nu är det 1-års presenter till lillan som står på tapeten och oj vad roliga saker det finns att hitta i USA. Synd bara att frakten är så dyr, men håller man sig till mindre saker så lönar det sig ofta ändå eftersom allt är så j-a dyrt här i Sverige.
Det här är klart än så länge till lillan:





Båda sakerna finns förvisso i Sverige, men då på svenska och vi vill ju ha det på engelska. Att priset blir hälften av vad det kostar här hemma är heller ingen nackdel.

Nu ska jag gå och se på "Spöket Laban" med stora tjejen, det är tydligen läskigt eftersom det är lejon med i det här avsnittet. Undra när det vänder och spöken är läskigare än lejon?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar