torsdag 15 maj 2008

Ont i halsen och samtalsterapi

Natten innebar 3 timmars sömn mellan kl 00-03. Förmiddagen bestod i att inhandla grästrimmer och försöka bota mitt halsont.

Efter lunch rök buskarna här utanför. Sambon och grannen slet ut de små rackarna så nu är det öppet och fint.....för tjuvarna att komma in och rulla ut vår stora dyra grill. I helgen ska sambon sätta staket och det blir spännande att se om sakerna står kvar där då.

Min förpubertala son påminde mig på kvällen om varför jag är så glad att jag inte behöver gå igenom puberteten igen. Herrejissus vilken känslomässig berg-och-dal-bana det är, hur överlevde man??? Jag gnällde över lite graviditetshormoner, men det är ju ingenting mot tonårshormoner. Man borde fånga de där hormonerna och lägga dem i en burk, sedan kan man använda dem som straff mot tex män som misshandlar sina fruar. Tänk vad antalet kvinnor som blir misshadlade skulle minska om man kunde hota med ilskna tonårshormoner i en injuktion.

Alla extrakilon ska bort och så många jag får bort innan bröllopet som möjligt. Jag sitter här och fantiserar om nya smaker i B&J, eller dyr dansk choklad som sambon köper åt mig i Köpenhamn. Skärpning nu!!!! Jag vill inte se ut som en gorilla i min nya fina brudklänning (som dessutom är måttbeställd).
Varför är man aldrig sugen på vatten och motrötter på kvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar