fredag 16 maj 2008

Bröllopsbestyr

Det blir ett kort inlägg idag eftersom det redan har hunnit bli så sent.

Nu känns det att det börjar närma sig bröllopet. Under dagen har jag:

* Betalt inbjudningarna som är skickade till svärisarna

* Mailat med skofabrikanten i Kina angående materialet på klackarna på skorna jag har beställt. Jag fattade ingenting egentligen av deras urusla engelska men skrev tillbaka att det lät jättefint och tackade för deras omtänksamhet att fråga mig om detaljer. Hoppas att skorna blir hyfsat ok, men jag beställer ju två par av just den här anledningen.

*Sett bilder på klänningen som de nyss sytt färdigt i Kina, den som jag ska ha efter själva ceremonin På en del bilder ser den pippi-gul ut och den är sydd i ett blankt tyg vilket jag inte ville, men den kanske är finare i verkligenheten. I värsta fall får ungarna ta den som maskeraddräkt.

* Beställt kläder från USA till sambon att ha på bröllopet. Det blev väst, finbyxor, skjorta, skor och ett skärp. Skönt att han äntligen fixade något att ha på sig.

* Ringt och beställt tid till en privat make-up-konsultation så att jag kan få lite bra tips om sminkningen till bröllopet.

* Mailat detaljbilder till svärmor på min brudbukett, vi hade bara skickat en enkel bild innan.

I natt sov ungarna bra och jag vaknade med ett leende på läpparna, vågar inte hoppas på en till sådan natt eftersom lillbus redan har grymtat några gånger och sambon har varit upp till den stora 2 ggr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar