tisdag 19 mars 2013

Så håller man deppet borta

Jag sysselsätter mig med något kul, och nu har jag börjat planera att göra om i lillans rum. Ett projekt jag tar på största allvar så redan imorgon kommer en målare hit för att titta och jag har också kontakt med snickare för byggplaner. Kanske låter konstigt då hennes rum bara är typ 8 kvm, men vänta bara får ni se.

Antar att ni vill ha en sneak peak, så här kommer fondtapeten jag funderat på:

Herregud vilket häftigt projekt detta kommer att bli. Kanske kan det till och med mota bort en vårdepression?!

 

3 kommentarer:

  1. Tapeten ser jättefin ut. Vad roligt att göra om!

    Jag får lätt ångest och känner mig deprimerad på våren, brukar sitta i, som du skrev, till strax före midsommar. Under många år trodde jag att jag alltid fick vårdepression från ingenstans, tills för ca 3 år sedan då jag läste att pollenallergi kan orsaka dessa symptom. Det är "vanlig" allergi som skapar denna nedstämdhet, trycket i bröstet, ojämna hjärtslag och trött, trött, trött. Jag blev väldigt hjälpt av detta, tog tabletter typ Clarityn, och det blev så mycket bättre (Förutom tröttheten, som kanske nästan blir värre). Och ändå är jag utomhus ganska lite.

    Jag vill inte förenkla dina problem med nedstämdhet och trötthet, men har du funderat över om det skulle kunna vara en typ av allergisk reaktion? Läste för någon vecka sedan att pollensäsongen har dragit igång. Känner själv inte av något än, men jag vet att det kommer.

    Diskuterade det här med en deprimerad kund förra våren. Nästa gång vi sågs var hon så tacksam, hon hade inte inett att det kunde vara allergi. Allt kändes lättare när hon kunde relatera till det och ta tabletter mot det. Kanske kan jag hjälpa dig också genom den infon?
    Kanske en besserwisser-kommentar, men kan jag läser ganska mycket sånt ;-).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar sådan här info!!! Allt är värt att provas!!
    Pratade med min läkare idag och hon skrev ut medicin samt ordinerade full dos D-vitamin. Eftersom jag alltid blir så här på våren trodde hon att det kan delvis vara bristen på just D-vitamin. Att det är värre i år än annars sa hon berodde på att vi inte hade särskilt mycket sol förra sommaren. Låter ju vettigt.
    Provar det hon ordinerade, men funkar inte det kör jag jag på din linje direkt!!!

    Det skummaste med det här är att jag inte är ledsen eller så, psykiskt mår jag liksom hur bra som helst, det är bara den fysiska reaktionen på ångest som jag har.

    Stort tack för att du tar dig tid att tipsa om saker!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Och ångesten är det värsta!

    Lycka till!

    SvaraRadera