fredag 8 mars 2013

Dyr i drift

Man kanske kan tro att jag syftar på bilen, men jag syftade faktiskt på mig själv. Jag vill nog säga att jag är hyfsat ekonomisk i vanliga fall, men när jag inte mår bra blir jag dock lite dyrare i drift. Vårdcentralen ringde tillbaka till mig och sa att jag gott får vänta med att träffa läkare tills på torsdag nästa vecka, känns ju inte kul alls! Värken har börjat sprida sig till örat nu, men det hjälpte inte, jag fick ingen tid ändå.

Axlarna värker nu igen, och har så gjort en vecka. Av erfarenhet vet jag att den här skitkroppen sällan självläker så jag bokade in en massagetid till mig på tisdag. Det var 500kr borta! Eftersom jag inte mår bra nu, och ändå (som de flesta andra) måste fixa det vardagliga med hämtning och lämning av barn, handling, städ, tvätt osv så kände jag att jag tänker dra ner det jag kan. Barnen har tjatat sig blå om att få äta på Subway, så ikväll får de servera oss middagen. Ytterligare pengar jag spenderar för att jag inte mår bra.

Igår spenderade jag dock pengar för att jag var glad, men också för att jag ville trösta mig själv lite efter det här med munnen. När jag såg att jag sålt min andra bild kollade jag upp om det fanns några fotokurser är i stan, och efter att ha blivit påhejad av maken gjorde jag slag i saken och anmälde mig till en.

När vi ändå pratar om det här med att spendera pengar på mig själv så kan jag berätta att jag kollade upp vad hudvårdsprodukterna jag köpte på Gran Canaria kostar här hemma. Jag betalade 800 SEK för dem, men här hemma kostar de 1600 SEK!! Eftersom jag är så där okvinnligt icke-fåfäng kände jag inte ens till märket på dem, jag bara litade på tanten (en mycket ansiktslyft sådan) i affären. Tydligen var det ett riktigt bra märke jag fick tag på, och det var ju bra.

Nu ska jag åka och hämta barnen, och jag undrar om vi ska fortsätta att spendera lite pengar genom att åka och titta på vårskor?!

4 kommentarer:

  1. Klart ni ska ha vårskor, det hade ni behövt i vilket fall!!

    Är du nöjd med hudvårdsprodukterna? Isåfall är det värt det även om du tyckte att de kostade mycket (men du fick ett bra pris). Där kan man ju säga att du har SPARAT 800 kr..? De är garanterat mer dryga är de man köper på Apotek eller på Ica, det måste man ta med i sin beräkning.

    SvaraRadera
  2. När vi ändå är inne på området; har det varit några bra grejer i Glossy Box på sistone?

    SvaraRadera
  3. Jag är nöjd med dem, särskilt med ögonkrämen. :-)

    SvaraRadera
  4. Nja, jag tycker faktiskt att Glossybox har blivit sämre. De sista boxarna har innehållit saker jag redan fått och det är ju inte så kul. Fördelen är att man kan byta dem i grupper på Facebook och då ofta få precis det man gillar. :-) Har du också Glossybox?

    SvaraRadera