måndag 18 februari 2013

Katten är inlagd

Det gick inte att få ett urinprov från katten, han kissar ju bara en droppe i taget liksom. Eftersom han är sämre idag än igår fick jag åka in med honom idag igen, och den här gången fick jag lämna kvar honom.

Hans blåsa var tom när vi kom in, han kissar ju lite hela tiden, så de kunde heller inte punktera bukväggen och ta urin direkt från blåsan. Det de får göra nu är att sätta dropp på honom och försöka fånga urin under dagen. Ser man bakterier på snabbproverna sätter de in antibiotika på en gång, men man kan behöva byta sort sen när de fullständiga proverna kommer tillbaka om ett par dagar.

Och så ska jag lämna denna sjuka katten till mamma och hennes man på fredag morgon eftersom vi åker bort...

 

1 kommentar:

  1. Oj, vad du har producerat inlägg sedan jag tittade in här sist (det har varit mycket nu). Först och främst hoppas jag att kissen blir frisk, helst innan ni åker så att ni kan slappna av.
    Och så tror jag att ni får en kanonskön resa, skit samma om det inte blev Mexico eller nåt sånt, Kanarieöarna är toppen tycker jag!

    Kramar

    SvaraRadera