fredag 22 februari 2013

Framme i Göteborg, inte helt smärtfritt

Ultraljudet på katten gick bra. De såg kristaller i urinblåsan, men de var små så det räcker med att sätta honom på specialfoder och kortison i två veckor. Han verkar lite piggare nu så det går nog åt rätt håll.

Kl 13 hämtade vi dottern på skolan. Och då var hon blek som ett lakan och klagade på ont i magen, typiskt! Vi satte direkt kurs mot Göteborg, men redan efter 45 min fick vi stanna med dottern. Efter 2 1/2 timme kräktes hon och jag såg framför mig hur hela familjen låg och kräktes på planet imorgon. Så fort hon hade kräkts log hon dock och sa glatt att hon mådde bra igen. Sedan dess har hon ätit som en häst och varit glad och pigg, så det var nog något olämpligt som hamnat i hennes mage.

Vi har jättefin utsikt från rummet så barnen vill bara sitta i fönstret och titta ner. Nu har vi varit ner i Nordstan och ätit middag och sitter här och mumsar godis, en bra start på semestern!

 

2 kommentarer:

  1. Bor ni på Scandic Europa (tror jag det heter)? När vi bodde där satt vi också och tittade ut mot Centralstationen. Hur kul som helst!

    Jättefin bild, man känner stämningen och förväntan!

    Om mag-insidenten kan jag bara säga...phjuu!!

    SvaraRadera
  2. Ja precis det hotellet är det! Första gången här, men vi kommer gärna tillbaka. Vilket bra läge! :-)

    SvaraRadera