fredag 15 februari 2013

Det är bara att köra på!

Sonen har två kompisar som sover här i natt och de kom nyss in efter att ha varit ute och åkt pulka. Nu när de är inne har jag krupit ner bredvid en febrig lilla som låg på tvären i min säng när jag kom in.
Antar att det bara är en tidsfråga tills lillan vaknar för att sedan vara vaken halva natten igen...

Shit, precis när jag skrev den förra meningen började det skrapa från insidan på garderoben! Inte ett ljud man vill höra sent på kvällen! Inte för att jag är mörkrädd, men det där var lite spooky.
Det visade sig att jag glömt låsa in katten och att han sovit där hela kvällen.
Vi brukar stänga dörren mellan tvättstugan och köket på natten så får katten vara på andra sidan, dvs tvättstugan, hallen och sonens rum. På så vis väcker han ingen på natten.

Ok, jag är redo för nattpasset med sjuka barn! Eller nej, det är jag faktiskt inte. Tyvärr går man aldrig av skift i det här jobbet så det är bara att köra på även när krafterna är slut för länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar