fredag 16 december 2011

Selektiv generositet

Jag försöker vara noga med att åtminstone ge något litet till modersmålslärare, danslärare och förskolepersonal i julklapp.
Idag ringde dotterns modersmålslärare och tackade så mycket för sin present, hon trodde först att det var ett misstag när dottern gav henne paketen.
Kul när de blir så glada tycker jag.

Vi ger inte lillans modersmålslärare något. Jag tycker inte att hon gör ett jättebra jobb och periodvis har hon knappt varit där. Två gånger har jag ringt hennes chef och undrat när mina barn ska få den undervisning i sitt hemspråk som de har rätt till. Två gånger har läraren blivit fly förbannad på mig.
Jag vill ju så klart ge lärarna något för att jag uppskattar det jobb de gör för mina barn, men om en lärare går på julledighet i november och kommer tillbaka i februari, och sedan går på sommarledighet i maj och kommer tillbaka i oktober känns det ju inte så där jättekul att ge något.
Just nu har situationen varit bättre, men det blev det först efter att jag ringt hennes chef andra gången och så ska det väl inte behöva vara?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar