tisdag 13 december 2011

Lillans Lucia

Jag tog två så himla bra bilder på lillan idag att jag egentligen inte vill säga något om dem utan låta dem själva tala sitt eget språk. Samtidigt inser jag att alla som läser här inte känner lillan och inte vet hur hon fungerar.

Lucia kan nog göra många barn uppspelta, men lillan tänker mer än andra barn och för henne kan det bli en allvarlig situation, även om hon gillar det.



I år genomförde hon luciafirandet med bravur! Hon sjöng, hon stod längst fram och hon vinkade glatt till oss, men efteråt var hennes krafter helt slut och hon ville bara hem. Regnet vräkte ner när de stod på dagisgården och sjöng för oss och som om det inte vore illa nog blåste det också en hel del.
Efteråt var lillan både kall och blöt. Vi gick så klart raka vägen till bilen och åkte hem med henne.



När vi kom hem stoppade jag henne i badet och gjorde varm choklad. Inte helt oväntat hade hon huvudvärk, men efter medicin, ett varmt bad och lite varm choklad var hon glad igen. Och jag tror att hon kände att hon gjorde bra ifrån sig ikväll.

2 kommentarer:

  1. E är den stora, lilla hjältinnan idag! Vilken prestation, sett ur alla aspekter! Hoppas hon sover riktigt gott inatt. Precis som den nyblivna 6-åriga prinsessystern som har njutit av födelsedagen i dagarna tre. Kram fantastiska, duktiga föräldrar som gör allt för att era barn ska känna sig älskade, vackra, fina och värdefullast!

    SvaraRadera
  2. Det är gudmors lilla gose-tjej det! Fina lilla E.

    SvaraRadera