måndag 19 december 2011

Fortsatt högt tempo

Vi fortsatte i samma tempo idag. Först körde jag runt på ungar fram och tillbaka i 1½ timme, sedan åkte jag och maken in till stan och fixade de sista klapparna. Vi hann precis få i oss en lunch innan det var dags att hämta lillan.
När vi hämtat dottern på skolan åkte vi direkt hem till ett par kompisar som bor en bit utanför stan, de har ju fått bebis och vi ville hälsa på och lämna över en liten present.
Efter lite bebissnosande åkte vi vidare till en gårdsbutik där vi köpte julskinka, prinskorv, revben och en liten bit lamm till pastasåsen.
Så trevligt att köpa sitt kött direkt från bonden själv! Dottern var lite trött, men tjejerna uppskattade också besöket på bondgården:



Hem och laga mat och sedan stack maken och köpte ett extra bord med stolar att ha på jul. Bra att ha ett ihopfällbart bord att ta fram när man är många.
När barnen hade lagt sig slog jag in klapparna vi köpt och sedan dess har jag och maken filat på shoppinglistan inför imorgon. Imorgon ska vi nämligen både till Systembolaget och mataffären för att införskaffa allt vi behöver inför jul. Jag antar att ni inser vilken mega-shopping det kommer att bli...

Nu behöver jag ladda med lite sömn för att orka med dessa sista intensiva dagar innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar