onsdag 18 maj 2011

Vatten över huvudet

Nu vet jag inte riktigt vad som flög i mig, men plötsligt fick jag för mig att åka och köpa virke till den där katt-rasthagen vi pratat om att bygga. Sagt och gjort, jag stack iväg!
Väl inne i byggvarubutiken började jag inse att jag var lite ute på hal is, jag kan ju ingenting om att bygga! Envis som jag är grabbade jag tag i hela 8 plankor och släpade/kånkade/bar jag dem till kassan och bad om en såg. Någonstans här borde jag ha insett att det här inte var min grej, men nej då.
Innan jag ens hade börjat såga hade jag ändå blod som forsade längs ena fingret. Skamset försökte jag dölja detta, då förbipasserande redan stannade och glodde på mig med stora ögon. Blodet vägrade att sluta rinna så jag fick med svansen mellan benen gå in på toaletten och linda fingret med lite papper.



Efter mycket om och men, och med publik som säkert undrade vad en tjej med leopardmönstrade ballerinaskor och DKNY-väska gjorde där med sågen i högsta hugg, så blev jag klar. Brädorna släpades till bilen och här hemma ställdes de i en snygg rad på altanan.
Jag skulle ha 9 st brädor på 165 cm och 10 st på 200 cm. Nu har jag plötsligt 16 bräder på 165 cm och 2 på 200 cm.
Kanske bör jag här och nu lova att aldrig bygga igen!

2 kommentarer:

  1. AHAHAHAaaa! Jag BORDE inte skratta åt dig.. Det gör jag egentligen inte heller, snarare med dig! Klart du ska bygga den där förbaskade rastgården! Rita om den lite bara! Det är inte fel, bara lite annorlunda! You go girl!!

    PS: Jag kan komma och hjälpa dig såga om du vill..?

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag ska åka tillbaka och prova köpa trä en gång till, sen jäklar!!! ;-)

    SvaraRadera