söndag 8 maj 2011

Blåsor i händerna

Dagen har spenderats ute i det fina vädret. Det var/är massor som behövdes göra i trädgården och vi fick i alla fall lite avklarat.

Sonen jobbade i flera timmar på att gräva bort gräs och göra marken plan för plattor. Vi ska bygga en rastgård till katten tänkte vi och då passar det bäst med plattor under.



Barfota för första gången i år:



Min köksträdgård:



Maken räfsar gammalt gräs:



Fikastund:



Jag tar en paus från fixandet i landet:



I min köksträdgård har jag just nu: Rosmarin, timjan, citronmeliss, gräslök, persilja, basilika, någon konstig curry-planta. sockerärtor, sallad i flera färger och så kommer tomatplantorna ut när de blivit lite större. Än finns plats för lite till, men jag vet inte riktigt vad jag ska stoppa ner.

Efter en lång dag ute avrundade vi med bad i bubbelbadet, vad tacksam jag är för det badet!

2 kommentarer:

  1. Gah, jag vill också ha en stor trädgård! Förresten, dina kommentarer gör mig alltid så glad.

    SvaraRadera
  2. Det roliga är att det ser ut som om vi bor på landet, men vi har bara en väldigt bra placerad tomt. :-p Det tar mindre än 10 min att köra in till stan från oss och det ligger både mataffär och flera busshållsplatser med gångavstånd härifrån. Tomten är bara 700 kvm, men eftersom det är skogstomt känns den mycket större.
    Jag är glad att vi valde detta huset, litet men perfekt för oss. :-)
    Jag blir också glad när du kommenterar här. :-)

    SvaraRadera