fredag 13 maj 2011

(O)intressant info från skolan

När jag var och handlade ringde specialpedagogen från sonens skola. Jag vet inte om jag berättat det, men hon ville göra tester på min son för att se om han hade dyslexi, något jag sa ifrån om. Jag berättade om och om igen att han inte har inlärningssvårigheter utan enbart koncentrationsproblem. Enligt regler och förordningar får hon inte göra testerna utan mitt medgivande, men ändå bokade hon in honom gång på gång för nya tester.
Idag ringde hon alltså för att ge mig resultaten. Inga som helst spår av inlärningssvårigheter på något av testerna. NO SHIT SHERLOCK!!!! Om de hade lyssnat på mig hade vi kunnat ägna dessa 3 månader till något som verkligen kunnat hjälpa honom!
Undra om de har stor erfarenhet av föräldrar som inte har en aning om hur deras barn fungerar?! Ändå tycker jag inte att man ska utgår ifrån det.

Ja ja, nu finns ju MITT omdöme som teknisk data också.... Dessvärre på ruta 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar