onsdag 25 maj 2011

Annorlunda morgon

Sent igår kväll fick jag reda på att förskolepersonalens resa hem från Italien blivit något fördröjd så jag fick frågan om jag kunde vara med och öppna dagis och servera frukost till småttingarna. Klart man ställer upp på varandra i ett kooperativ!
Kl 00 somnade jag och kl 06 ringde väckarklockan. Då visade det sig dessutom att lillan hade migränkänning... I med massor av medicin och tillbaka till sängen med henne, en stund senare fick hon följa med till dagis i det skick hon var i.
Det tog henne flera timmar att piggna till, även om själva huvudvärken var borta på ca 1 timme. Det tyder också på att det var migrän på G och inte bara huvudvärk.

Barnen på dagis var snälla och glada och mina egna barn tyckte att det hela var jättespännande.
Efter 4 timmars sömn kom personalen kl 9 och löste av oss, då tog jag med mig lillan hem för lite vila. Jag hann inte ens av med skorna förrän jag upptäcker att sonen inte kommit iväg till skolan när jag var borta så jag fick stoppa tillbaka lillan i bilen och köra sonen till skolan.

Nu en välförtjänt vila, sedan se till att sonen lagar maten här hemma i eftermiddag (läxa i hemkunskapen) och så har dottern fotbollsmatch.

Imorgon kommer maken hem, imorgon kommer maken hem, imorgon kommer maken hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar