fredag 28 januari 2011

Silverfisk

I vårt förra boende hade vi silverfisk i ena badrummet och dessa var min stora fasa. En gång när jag hade hög feber hallucinerade jag när jag var inne i badrummet och trodde att en silverfisk på ca 1 meter kom emot mig. Sedan dess har jag enorm fobi för dessa gräsliga varelser!



Nu på eftermiddagen såg jag en i vårt sovrum och jag har ännu inte skakat av mig känslan. På måndag ringer jag Anticimex och kräver att mitt fall ska vara högprioriterat!! Det spelar ingen roll att jag bara sett en enda, finns det en finns det en miljon av dem!
Och då är jag den i familjen som lider mist av alla spindlar som smyger in här på sommaren. Spindlar rör mig inte i ryggen, jag dödar dem bara och slänger ut dem, inget mer med det. Silverfiskar däremot, hua, jag ryser vid blotta tanken.

3 kommentarer:

  1. I sovrum ser man gärna de här: http://www.anticimex.com/Sverige/Privat/Skadedjur/Skadedjurskategorier1/Angriper-mat--textil1/Palsangrar/

    Kolla bilden till höger. Liknar en silverfisk men är brun. Jag stöter på dem då och då faktist...

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är banken som målat hela jäkla huset beige. Huset va bankägt i 2år lr nåt sånt och ja tror dom prövade alla möjliga trick för att få huset sålt. Men vänta tills du får se förebilderna på gästrummet, där va det pippigult och godis lila haha. Så fult! Sen ser man i vårt badrum under färgen att det varit knallgrönt. Så ja tror faktiskt att de som bodde här innan hos hade en jäkla mass olika färger och sedan har banken gjort allt neutralt för att hjälpa till att sälja huset.

    SvaraRadera
  3. Karin: Jag har kollat på bilderna och den här såg inte ut så. Den var liksom grå och såg precis ut som en silverfisk. Blääää

    Madde: Ja så kanske det är, det kanske är banken som målar allt i samma färg?! Hursomheslt är det lite skumt med samma jäkla färg i alla rum, i alla hus! :-o
    Ska bli kul att se när ni får i ordning i alla rum. :-)

    SvaraRadera