lördag 22 januari 2011

Resvana barn

Satt här och funderade över hur mycket mina barn har rest. Herregud vilka listor det blev. De här länderna har de varit i:

Sonen 13 år: Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike, Grekland; fastlandet(flera gånger) och Rhodos , Egypten, Gran Canaria, Lanzarote, Kanada (4 ggr), USA, Polen.

Dottern 5 år: Kreta, Rhodos, Estland, Gran Canaria, Lanzarote, Sardinien, Kanada (2 ggr), USA.

Lillan 3 år: Rhodos, Lanzarote, Sardinien, Kanada (2 ggr), USA.

Jag kan ha glömt någon resa, men jag tror att det ser ut ungefär så här



För mig är det viktigt att barnen får se att vår omgivning inte är det enda "rätta". Att mat kan smaka och se ut på olika sätt och ändå vara fantastiskt gott. All folk som pratar ett annat språk går att kommunicera med.
När de växer upp vill jag att de ska se hela världen som potentiell arbetsplats/studieort. Jag vill att de ska fundera ut VAD de vill göra och åka dit det är möjligt. Det värsta jag kan tänka mig är att de sneglar på vad som finns i vår stad och bara ser det som den enda valmöjligheten.



Varje pil bär en möjlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar