torsdag 20 januari 2011

Delmål 1

Jag har inte velat berätta om mitt lilla projekt eftersom jag inte riktigt vetat hur det skulle gå. Nu har jag nått mitt första delmål, därför väljer jag att dela det med er.
Efter nyår bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Jag bestämde mig så där på riktigt och så körde jag igång. Det har gått bra och över förväntan resultatmässigt.
Mitt första delmål var att gå ner 5 kg, då skulle jag köpa mig en riktigt fin bukett blommor. Idag visade vågen på -6 kg så naturligtvis bar det iväg till blomsteraffären:





En del säger att man inte ska gå ner för fort i vikt, men jag måste göra det för att behålla motivationen att fortsätta. Strategin har varit att köra ganska hårt tills jag har gått ner 10 kg, då är man ganska rädd för att gå upp igen och passar sig noga trots att man kan unna sig lite då och då. Målet är ju att gå ner 20 kg, men nästa delmål är 10 kg då jag ska shoppa lite nya kläder och göra slingor i håret.

Inga kommentarer om att man går upp snabbt igen om man går ner snabbt nu! För flera år sedan ( en del av er minns) gick jag ner 25 kg på 5 månader och höll sedan den vikten i flera år tills jag blev gravid med dottern. Som alltid när jag är gravid gick jag upp 30 kg, och när jag dottern var 9 månader och jag blev gravid med lillan hade jag inte gått ner allt innan jag la på mig 30 nya kilon. Så kom det sig att jag blev tjock igen.

Jag känner mig stolt över mig själv, och framför allt att jag hittat ett sätt att äta som fungerar för mig och samtidigt hjälper mig gå ner i vikt.

4 kommentarer:

  1. Gud vad duktigt! Man känner ju sig själv, så strunta i vad man "bör" göra och gör det som passar dig och din kropp! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Stort tack! Vad glad jag blir av din kommentar! :-)

    SvaraRadera
  3. NU lämnar jag min första kommentar - bättre sent än aldrig :-D
    Jag håller med Tahira, skit i vad "alla/allt" säger, "alla och allt" säger så mycket och dessutom säger de ofta emot varandra.
    Mottot, som helt och fullt tror på, är att hitta det som funkar _för en själv_ då vi alla ÄR olika med olika metabolism.

    Kör hårt bejbi, kör hårt!

    SvaraRadera
  4. Tack för allt stöd, känns bra! :-)

    SvaraRadera