torsdag 20 januari 2011

Läkarkontakt

Lillans läkare ringde idag. Snabbt som bara den med tanke på att vi var där härom dagen! Hon har pratat med psykologen på Barnhälsovården, vilken tyckte att lillans problem lät "intressanta". Konstigt uttryckt kanske, men om hennes intresse gynnar lillan ser jag bara fördelar med det.
Hur som helst var läkaren imponerad över pappret som personalen på dagis hade skrivit och tyckte att det var ett bra underlag. Nu kommer en remiss att gå vidare till psykolog så får vi gå vidare där för att försöka hitta svaret på våra frågor.
Läkaren frågade om jag var orolig, men hur ska jag kunna vara det?! Oron ligger ju i att inte veta, får vi svar vet vi ju hur vi ska gå vidare med detta.

För mig har det aldrig varit viktigt att få "perfekta" barn, bara det finns något jag kan göra för dem för att de ska få det så bra som möjligt. Lillan lider inte av något som hon lider vansinnigt mycket av eftersom vi faktiskt kan hjälpa henne en hel del redan nu utan diagnos, det är det enda som är viktigt för mig.

Igår var lillan på besök hos osteopaten igen. Jag berättade att julen hade varit tuff för lillan, och det märktes också på hennes muskler som var ordentligt spända igen. Nu går vi om två veckor igen och ser om det kan hjälpa henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar