onsdag 6 oktober 2010

Uppdatering om lillan

Idag ringde barnläkaren upp mig och berättade att hon varit i kontakt med neurologen angående lillan. Det bestämdes att det första steget blir att de gör ett EEG på henne och sedan utvärderar vi det innan vi går vidare med röntgen.
Vilken tur att jag har en kompis som jobbar med att göra EEGn här på sjukhuset, hon ska se om hon kan skaka fram en snabb tid till oss så att vi får detta gjort innan maken åker på jobb nästa gång. Ett EEG innebär ju att någon annan måste ta de andra barnen eftersom jag och lillan ska vara uppe på natten innan EEGt.

Herregud, jag har vanan inne för massor av konstiga tester på mina barn, ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet.

Som om detta inte vore nog så är maken sjuk. Hans öra har gjort ont sedan helgen och igår var han hos läkaren. Örongångsinflammation och bihåleinflammation hade han och fick massa mediciner. Idag är han ännu sämre och har jätteont så i eftermiddag ska vi tillbaka till läkaren för en andra koll.

Tur att man inte har ett jobb man får avstå ifrån varje gång något händer här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar