onsdag 20 oktober 2010

Ännu en skitdag att lägga till listan

Förkylningen från helvetet har verkligen satt sina klor i mig. Energin bara sipprar ur mig trots att jag inte gör något. Näsan får jag tömma var 5:e minut och så fort jag pratar högt får jag host-attacker.

Jag fick äntligen ändan ur vagnen att ringa CSN och meddela att jag gått ner på 25% studietakt, och då fick jag höra att jag inte längre har rätt till ersättning från dem. Sist jag pratade med dem kunde jag läsa 25% med ersättning, men nu är det alltså inte så. Eftersom jag inte läser på 50% kan jag ju inte erhålla bidrag och lån för den omfattningen så nu kommer jag att förlora all min ersättning och även min SGI eftersom jag då kommer att gå hemma helt utan ersättning.
Just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Vi klarar oss ju utan att jag får ersättning, men jag vill ju helst inte förlora min SGI.
Det enda alternativet jag ser just nu är att jag får traska ner till Arbetsförmedlingen till veckan och anmäla mig som arbetssökande på 50%. Mer än så kommer jag ju ändå inte kunna jobba pga lillan.

Det är roligt nästan jämt.

1 kommentar:

  1. jag vet inte alls hur det funkar med studier och SGI, men med allt annat (när man växlar mellan sjukskrivning, jobb, föräldraledighet, arbetslöshet) så är det oerhört viktigt att det inte blir nåt glapp en endaste dag. allt måste gå i varandra från en dag till en annan. i mitt fall har det funkat smärtfritt och jag kan nu hoppa över min sjuktid helt och hållet och bara fortsätta där jag var innan. med bibehållen SGI från mitt senaste jobb. så när du får nåt beslut och sista datum om när detta med CSN ändras för dig, gå till AF (eller vad du nu beslutar dig för) direkt dagen efter!

    SvaraRadera