måndag 12 oktober 2009

Helvetesveckan är inledd

Jaha, då var den här avskyvärda veckan igång då. Jag ska bena ut lite för mig själv här hur veckan ser ut:

Måndag: Skola till kl 16, hämta barn, köpa dataväska till min nya mini-laptop, lämna till baka mattan till mattvätten eftersom de inte hade tvättat den utan bara tog betalt för att rulla den i hundhår och lägga den i en påse.

Tisdag: Skola på förmiddagen, sedan barnkalas och så städning på dagis på kvällen. Barnvakt saknas.

Onsdag: Plugg på två hemtentor som ska in på fredag, det går mindre bra. Försöka skicka iväg min laptop för lagning, den startar inte alls och alla mina viktiga dokument och foton är där i.

Torsdag: Barnen har inget dagis så de får följa med när sonen ska till tandläkaren. Styrelsemöte på kvällen, barnvakt saknas.

Fredag: Barnen hemma från dagis eftersom jag överskridit timmarna pga makens förbannade jobb. Försöka helghandla om inte ungarna slåss för mycket. Hemtentorna ska skickas in före kl 12.

Lördag: Höststädnig på dagis hela dagen UTAN barn, barnvakt saknas.

Söndag: Ligga och stirra tomt framför sig och vara lite nöjd att helvetesveckan är över.

Som ni kanske ser så är det vissa deufalter i min veckoplanering, där saknas plan helt. Jag får ta en dag i taget och förväntar mig obehagliga konsekvenser under veckan.

Om inte maken vässar sin tunga ordentligt innan han ringer jobbet idag så får han sova i tvättstugan när han kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar