fredag 16 oktober 2009

Akuten

Dottern har haft kraftig huvudvärk i 4 dagar nu men idag nådde värken nya höjder. Hon skrek och fick panik vid attackerna och försökte komma ut ur sin egen kropp. Som tur var hjälpte Alvedon jättebra varje gång, men varför kommer huvudvärken tillbaka dag efter dag?
Efter samtal med rådgivningen fick vi en akuttid och åkte in. Provtagningarna visade ingenting, sänkan var inte ens mätbar. Alltså ansåg de att hon har barnmigrän, precis som jag hade när jag var liten.

Stackaren har haft sådana här attacker sedan hon var 1,5 år, jag visste inte att man kunde få migrän i den åldern men det kan man tydligen.

Nu återstår utredning i detta så att hon får rätt hjälp.

Själv är jag genomförkyld, men det känns som en baggis jämfört med dotterns hemska huvudvärk.

4 kommentarer:

  1. Usch..näää..hon oxå?...Kianas migrän började när hon var 3 år och det tyckte jag var tidigt,men 1 1/2 år..jisses! :-(
    Kiana fick oxå ett anfall som varade 4 dagar o jag åkte in till akuten..jag blev rädd att det var hjärnhinneinflammation..men det var ett långvarigt migränanfall..jag fick släcka ner rummet på akuten och varnade doktorn om att inte tända!...Han ringde hem senare för det hade påverkat honom mycket.
    Hoppas hon piggnar till snarast...hon lär dock vara ganska utmattad ett tag efteråt,det tar på deras krafter..
    Många kramar från mig

    SvaraRadera
  2. jobbigt med migrän samine har också haft det sen runt 1.5 och vi har inte blivit trodda av läkaren förrän nu så de ska börja medicinera henne för det hjälper inte med alvedon. hoppas det blir bättre för henne. kram

    SvaraRadera
  3. aldrig hört talas om barnmigrän faktiskt, trodde det var nåt som dök upp i tonåren i samband med hormonerna, för den som har otur. stackars liten, men bra att ni vet vad det är iaf.

    SvaraRadera
  4. Jag och mamma har kommit fram till att min migrän startade på lågstadiet. Detta eftersom min lågstadielärare har berättat för min mamma nyligen att hon kom ihåg hur hon tyckte synd om mig när jag fick mina migränattacker.
    Hemsk sjukdom måste jag säga, kan inte komma på så mycket värre...

    SvaraRadera