söndag 6 september 2009

Trötthet

Sedan en dryg vecka tillbaka har jag haft en molande spänningshuvudvärk och känt mig oerhört trött. Jag har oroat mig lite för detta och misstänkt att jag kanske är sjuk/på väg att bli sjuk, vilket jag ju inte har tid med nu.
Vid närmare eftertanke så beror detta nog på hur allt ser ut runt omkring mig just nu.
Jag sover ca 6 timmar per natt och under dessa 6 timmar är jag uppe med barn 2-4 ggr.
Jag hämtar och lämnar barn på dagis, påminner om gympapåsar och läxor, lagar mat, tvättar, städar, pluggar, försöker motionera varje dag, förbereder flytt genom diverse ärenden och har även tagit mig tid att umgås med släkt och vänner.
Kanske är det lite för mycket som kretsar i mitt liv just nu med tanke på att jag inte är van med detta tempo?!
Dessutom känner jag mig ledsen och stressad över att Lillan inte finner sig på dagis utan gråter efter mig den största tiden hon är där. Jag oroar mig också för hur jag kommer att klara skolarbetet i kombination med mitt vanliga liv samt hur vi ska få ihop flytten om inte maken är hemma då.

Ikväll går jag och lägger mig tidigt, om jag hade haft ett sovrum utan barn hade jag kunnat läsa mig till sömns, nu blir det att rulla runt och försöka att inte tänka på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar