söndag 20 september 2009

Konst?

Idag var en snäll granne framme och pekade ut ett konstverk på min bil för mig:



Dottern erkände ganska omgående att hon hade hittat en sten och ritat med.

Jag undrar om maken kommer att bli så arg när han ser detta att han kokar och antänder oljan på jobbet?!
Enbart av anledningen att maken kommer att tugga fragda av detta så lyckades jag hålla tillbaka min ilska. Visst förstår dottern att man inte får göra så här, men omfattningen och kostnaden av det kan hon ju inte förstå.

3 kommentarer:

  1. Så sant, så sant! För henne är det ungefär lika förbjudet som att rita med blyerts på väggen! Men jag förstår att man inte blir direkt lycklig utav all kreativitet utan mer "fläckvis"...

    SvaraRadera
  2. oh shit.. det är dyrköpta lärdomar man försöker förmedla till sina barn :P minns att P berättade att när han var liten och blev sur på sin pappa tog han en sten och ristade in KUK över hela långsidan på den splitternya bilen ^^ tror f.ö. att han fick springa rätt fort sen...

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid vetat att jag har kreativa barnbarn som vet vad "man tager vad man haver" innebär... Huvva, tur att min lägenhet har renovering EFTER de ska vara här hela helgen om två veckor! :-)

    SvaraRadera