fredag 4 oktober 2013

Överraskningsfredag

När jag hämtar tjejerna på skolan på fredagar brukar vi hitta på något trevligt tillsammans. Idag hade jag bestämt något i smyg för tjejerna och trots att de gissat och undrat hela veckan berättade jag inte. Idag är det ju Kanelbullens dag så jag hade förberett bullbak till oss när de kom hem:

Bullarna blev jättegoda och det räckte till att dela ut påsar till grannarna OCH lägga några påsar i frysen.

Så fort bullarna hade svalnat tog jag med mig tjejerna ner på stan. Det var kulturkväll där och massor av skojigt att göra.

Ansiktsmålning som utfördes av en kompis dotter:

Vi träffade dotterns lärare på cirkusskolan:

Och eftersom det var gratis inträde på museet passade vi på att se den nya utställningen:

Mycket kul att göra och se:

Sedan hem och fixa plockmat till kvällen.

Nu ligger jag och halvsover i soffan och tjejerna mumsar godis och väntar på Idol.

En riktigt bra fredag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar