lördag 5 oktober 2013

Bästa grannarna

Många gånger har jag suttit ensam här och hamnat i situationer jag inte kunnat lösa själv. Då har jag alltid fått hjälp av mina snälla grannar! Dessutom får vi barnkläder hela tiden som deras barn växt ur och de påsarna är så otroligt uppskattade av mina tjejer!

Sent igår kväll ringde en gammal kompis kille och berättade att de skulle ha 40-års middag för min kompis imorgon! Han hade glömt att bjuda mig då vi inte umgåtts på flera år, men eftersom vi var bästa kompisar i många år tyckte han att det var viktigt att jag kom.

Här sitter jag utan barnvakt och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Då rycker de hjälpsamma grannarna in igen och erbjuder sig att ta barnen. Barnen känner dem väl så det är inga problem, men lillan var inte helt säker på att hon ville sova där. Det löser vi med att jag kommer hem kl 23 och bär över barnen till oss om de redan somnat hos grannen.

Nu kan jag fira min vän och barnen känner att de ska på äventyr! Perfekt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar