fredag 8 januari 2010

Tvi tvi tvi

De tre sista nätterna har jag vaknat med ett ryck kl 1 och legat klarvaken fram till kl 4 på morgonen.
I natt vaknade dottern kl 00, sprang upp och nattade om henne, somnade om. Kl 01 kom lillan in till mig, jag kunde inte somna om. Kl 02 började maken göra iordning sig för att åka ut på jobb, åkte kl 02.30.
Kl 03 ligger jag och funderar över varför jag inte kan sova. Jag skuttar upp ur sängen och börjar plocka fram handdukar ur linneskåpet som jag lägger under madrasskanten så att inte lillan ska ramla i golvet (det händer varje vecka). Sedan flyttar jag in lillan så att dottern också ska få plats om hon börjar sin skriksymfoni vid 4-snåret.

När jag läste igenom vad jag nyss skrev så insåg jag att det kanske inte är jag som har sömnproblem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar