söndag 27 juli 2008

Igelkottar och barnledighet

Till barnens stora glädje har vi i flera dagar haft besök av en jättestor igelkott. I början var det kul, men sedan kom jag på att min kusin en gång blev biten av en igelkott som hängde sig kvar i tån är hon i panik slet till sig foten. För henne slutade det med ett besök på akuten och eftersom jag har fått nog av sjuka barn och läkare så vill jag gärna att den här igelkotten flyttar.



Om någon vill ha denna, troligtvis döva, igelkott (den la sig och sov på vår uteplats när barnen lekte och stojade i poolen) så får ni komma hit och fånga den!

Idag var vi på IKEA på förmiddagen och sedan åkte vi till en badstrand som också har lekpark. Det funkar inte att lägga sig och steka på en strand när det är 32 grader varmt, ingen vind och man är där med småbarn, gungorna i skuggan funkar bättre, och att köra parklekens buss är ju hur kul som helst.



I morgon kväll ska jag ner på stan och käka lite med en kompis. Jag misstänker att några öl också slinker ner och det ska bli sååååå skönt att få komma ut och göra något utan barnen för en gångs skull. Tänk, en middag med en kompis OCH en middag med min man samma vecka, båda barnfria!! Jag blir bortskämd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar