söndag 1 juni 2008

Utryckningsfordon och soliga dagar

Det märks att över halva tiden av sambons skift har passerat för jag börjar bli lite sliten. KAnske har det också att göra med värmen och alla utomhusaktiviteter som man inte kan hålla sig ifrån när solen skiner.

Igår kväll var jag och lillan på 30-års fest. Hon sov största delen i vagnen och jag kunde vara social med andra mäniskor som en vanligt person och inte bara i egenskap av mamma. Dagen till ära hade jag piffat till mig lite och det kändes högtidigt att inte ha amnings-bh på samt att snitsa till det lite med läppstift.
Kvällen slutade dramatsikt med diverse utryckningsfordon som besökte sonens kompis familj. Jag erbjöd min hjälp, men som tur var behövdes den inte.

De stora ungarna sov hos mormor i natt. Jag misstänker att hon kommer att gå och lägga sig kl 20 i kväll, det tar på krafterna att hålla samma tempo som de två vildarna. Båda var nöjda och glada efter övernattningen och ingen av dem ville nog egentligen komma hem. Lillbus var dock glad att få hem syrran och brorsan, det är ju så tyst och tråkigt här hemma utan dem.

På eftermiddagen drog vi till stranden igen. Oj oj oj vad många människor som hade samma smarta idé som vi. Efter lite bök med parkering så lyckades vi dock tränga oss fram till vattenbrynet. Stora tjejen tycker att vattnet är kallt och lite skrämmande så henne behöver man inte oroa sig så mycket för, men lillan rusar rakt ut och tycker varken att vattnet är kallt eller skrämmande. Vi måste fixa armpuffar eller något till henne, det är livsfarligt att ens gnugga sand ut ögonen när man har henne med.
Sonen hade med sig kompisen som hade en lite tuff natt och de skötte sig exemplariskt. Skönt med stora rediga killar som både lyssnar på en och vet hur man ska uppföra sig.

Nu ska jag fixa färdigt här hemma och ta mig ett välförtjänt bad, jag luktar nog inte prinsesstårta just nu.

1 kommentar:

  1. Ännu har jag inte störtat i säng fast klockan närmar sig 22. Okej, erkänner att jag tog en tupplur på eftermiddagen. Det är ju smått intensivt, men alldeles ljuvligt att få vara med dem! Det var härligt att ha fröna här, underbart att se att de kan ha så roligt tillsammans trots ålderskillnaden. Undrar om du fattar hur stolt du kan vara över dem? Nu hoppar Momo i säng!

    SvaraRadera