måndag 30 juni 2008

Städning och kakel

Jag har ju helt glömt att lägga in en bild på stora tjejen när hon klippte sig igår.



I familjen "Hårfager" klipper vi oss hela tiden, ändå växer håret ut på rekordtid. Lillan klippte hela håret när hon var 8 månader första gången, och då hade vi klippt luggen 2 ånger innan det.

I kväll var vi och städade på förskolan och det var riktigt trevligt. Tjejen som skolar in oss är jättetrevlig så kvällen flöt på snabbt.
Barnen var oerhört duktiga och gnällde ingenting, snällast var sonen som såg efter sina systrar hela tiden.

I morgon ska jag med sonen till läkaren inne i stan och efter det ska han och jag ha lite egen tid och ta lite shopping och en fika ihop. Jag måste köpa en present till han som ska viga oss och så behöver jag växla pengar.

Som om vi inte har nog att göra just nu så ringde det en kakael-kille idag:
Kakel-kille:"Hallå, jag tänkte höra om jag kan få komma och sätta upp kakel i köket hos er idag."
Jag: "Öhhhhh, ska vi inte liksom välja kakel först då eller?"
Kakel-kille: "Va, har ni inte gjort det än???" (låter arg och förvånad)
Jag: "Nej, var gör vi det, vi har inte sett några prover eller så?"
Kakel-kille "Hemma hos mig"
Jag: "Borde du inte ha kommit ihåg om vi hade varit där och vad hade du tänkt att sätta upp här idag?"
Nu började han svamla om semester osv och vi kom inte längre. Det enda jag fick fram var att han skulle komma hit med prover någon dag.

Jag har inte tid med sådana här människor just nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar