onsdag 16 juli 2014

Skrytvarning

Nu får ni välja att läsa eller blunda, för nu tänker jag skryta lite om min hästtjej till dotter!

Under slutet av våren har jag varit dålig på att ta med henne till stallet de veckorna hon inte har ridning. Detta har resulterat i att hon blivit osäker när hon ska rida och lite tappat glädjen i det. I måndags när vi var i stallet ville hon att jag skulle fixa det mesta med hästen, leda henne när hon red och bara skritta lugnt. Idag var det andra bullar:

När vi kom till hagen låg dotterns ponny fortfarande och sov:

Hon satte på honom grimman och ledde själv upp honom till stallet. Även där var han lite sömnig:

Helt själv tränsade och sadlade hon honom, utan problem! Sedan stack vi ut så att hon fick rida. Idag fick grimskaftet hänga runt min hals eftersom hon ville rida helt själv.

Vi red så klart till vårt hallonställe och mumsade en stund:

Sedan red dottern ett varv på galoppbanan:

Bilden nedanför kan ni klicka på för att se ett klipp:

Det var varmt idag och ponnyn blev svettig av allt travande. Dottern duschade honom helt själv.

Idag var det svårt att skiljas från honom och åka hem:

Han kände nog det samma eftersom han stod kvar och tittade efter oss en lång stund efter att vi gått.

Dottern är lyrisk och vill inte missa ett enda tillfälle att få vara i stallet, påminner mig om någon annan för närmare 30 år sedan...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar