torsdag 10 juli 2014

Fantastiska dagar i hemstaden

Igår kom vi hem efter några fantastiska dagar i min hemstad/by. Vi bodde hemma hos min kusin där vi blev galet bortskämda med god mat och uppassning. En dag tillbringade vi på sjön och då passade vi på att hälsa på min faster i hennes stuga. Barnen sa om och om igen att de inte ville att dagarna där uppe skulle ta slut och när vi kom hem längtade de redan tillbaka. Så härligt för mig att mina barn får egna minnen från en plats som betyder mycket för mig.

Här kommer en bildbomb från dessa dagar:

Testar badet:

Kusinen hade en stooor studsmatta, det var poppis!

Efterlängtade båtturen:

Stannar till för lite bad:

Bad även vid stugan. Det behövdes i hettan.

Barnen plockar bär:

Ett härligt sommarregn drog in och vi myste på altanen.

Ganska snabbt sprack det dock upp igen.

Mysig jordkällare:

Barnen bara njöt hela dagen!

Enda bilden jag fastnade på:
Vacker tur tillbaka till hamnen:

Alldeles vid hamnen fick jag en bild på kyrkan och kyrkogården där pappa ligger begravd. Vackert!

På vägen tillbaka hälsade vi på en annan kusin med man och klappade deras shettisar:

Hunden fick en ny kompis:

Igår när vi styrde bilen hemåt stannade vi hos dotterns gudmor för god lunch och glass:

Sedan gjorde vi ytterligare ett badstopp på vägen:

Nu är vi så laddade med positiv energi vi kan bli! Tack till alla er som gjorde våra dagar så fina!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar