söndag 13 juli 2014

Invigningsfest

Igår var det äntligen dags för vår invigningsfest för nya uteplatsen. Jag tror att vi var ca 40 personer, varav hälften barn. Vi bjöd på massa olika tilltugg och hade arrangerade lekar för både barn och vuxna. Mycket uppskattat av alla och redan i morse ville barnen börja planera nästa fest.

Många uppskattade upplägget där vi la lika mycket vikt på att barnen skulle må bra som de vuxna, och trots att få personer kände varandra sedan tidigare hade alla trevligt ihop. Här kommer ytterligare en bildbomb från mig:

Tipspromenad till barnen:

Värmen var det inga fel på, och i poolen hade värmaren råkat stå på lite för länge så temperaturen i vattnet var hela 36 grader! Det hindrade dock inte alla barn från att bada!

Gästbok till badrummet var lite kul tyckte jag:

Lag 3 pratar ihop sig:

Några från Lag 2 diskuterar:

Maken hade en arbetskompis från Danmark på besök.

Härliga vänner i massor!!

Männen drogs till dart-tavlan:

Mycket mys i tältet blev det. Massor av famnar att vila i när man blev trött:

Ingen fest utan en olycka... En av gästerna trampade snett i mörkret och ramlade ner för stentrappan. Jag tog med henne till akuten där hon fick sy ihop ögonbrynet.

Vi fick också två oväntade nattgäster, ett barn och en vuxen. Båda lika välkomna att sova över så klart!

Kl 4 på morgonen tog vi taxi hem från akuten och då måste jag erkänna att jag var väldigt trött. Vi hade ju varit uppe tidigt och fixat inför festen hela dagen. Alla sängplatser var upptagna och jag ville inte tända i sovrummet där folk sov så jag fick helt enkelt sova på soffan i min festklänning, men det gick ju det med.

Idag har vi städat, vilat och njutit av gårdagens roliga minnen. Det får nog bli en familjefest snart igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar