lördag 26 juli 2014

Hettan lamslår, nästan!

Värmen vi har haft i flera dagar är makalös! Över 30 grader hela tiden, hög luftfuktighet och ingen luftkonditionering någonstans. Heller ingen vind som svalkar. Luften står liksom stilla och bara darrar.

Vissa dagar har jag stängt in barnen och försökt att stänga ute värmen. Poolen står öppen hela dagen för man måste svalka sig hela tiden.

Sist vi red hade dottern hopplektion i ridhuset, i 30 graders värme! Nu tar vi en paus från stallet tills på söndag kväll.

Igår eftermiddag blev jag barnledig och stack iväg på picknick med en god vän. Vi satt vid vattnet och det var så himla mysigt. Synd att jag inte tog någon bild bara!

Efteråt åkte jag in till stan och träffade en annan kompis för lite öl och uteserveringshäng:

För första gången på länge cyklade jag och på natten när jag cyklade hem blev jag alldeles tagen av hur vackert det var. Det är svårt att få bra mobilbilder när det är mörkt, men jag gjorde några försök.

Idag vaknade jag med jordens mensvärk, men vad gör väl det när man är barnledig och kan stanna i sängen hela dagen om man vill?!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar